Σελίδες

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ στην ΕΚΦΡΑΣΗ – ΕΚΘΕΣΗ

Α. Περίληψη κειμένου        (25 μονάδες)

Β. Ασκήσεις                          (35 μονάδες)
 1.       Να σχολιάσετε / να αναπτύξετε μια φράση του κειμένου σε περίπου 80 - 100 λέξεις.
2.       Δομικά στοιχεία παραγράφου (δομή παραγράφου).
3.       Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου.
4.       Τρόποι (ή στρατηγικές) και μέσα πειθούς.
5.       Τα είδη των συλλογισμών.
6.       Συλλογιστική πορεία παραγράφου ή κειμένου.
7.       Αξιολόγηση επιχειρήματος.
8.       Αξιολόγηση και αξιοπιστία τεκμηρίων.
9.       Αξιολόγηση ενός επαγωγικού συλλογισμού.
10.   Η πειθώ στη διαφήμιση. Μορφές διαφημιστικού μηνύματος και Τρόποι και μέσα πειθούς .
11.   Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πολιτικού λόγου.
12.   Διάκριση πειθούς από την προπαγάνδα.
13.   Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του επιστημονικού λόγου .
14.   Ειδικό λεξιλόγιο επιστημονικού λόγου (σχετικό με το θέμα).
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 
15.   Βασικά χαρακτηριστικά του δοκιμίου.
16.   Να διακρίνετε αν το δοκίμιο είναι στοχαστικό ή  αποδεικτικό.
17.   Να εντοπίσετε διάφορα στοιχεία περιεχομένου στο κείμενο.
18.   Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας / δοκιμιογράφος με τη χρήση των ερωτήσεων.
19.   Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας / δοκιμιογράφος με τη χρήση των παρενθέσεων.
20.   Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας / δοκιμιογράφος με τη χρήση του ευθέος λόγου.
21.   Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας / δοκιμιογράφος με τη χρήση συγκεκριμένου ρηματικού προσώπου.
22.   Σχολιασμός της στίξης του κειμένου.
23.   Να προσδιορίσετε το είδος του κειμένου: ΔΟΚΙΜΙΟ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΕΠΙΣΤΟΛΗ, ΑΡΘΡΟ, ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ, ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ κτλ.
 ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
24.   Μεγάλες περίοδοι λόγου: υποτακτική σύνδεση  #  μικροπερίοδος λόγος παρατακτική σύνδεση.
25.   Να φτιάξεις το διάγραμμα του κειμένου.
26.   Εντοπισμός και ανάλυση σχημάτων λόγου.
27.   Τρόποι με τους οποίους πετυχαίνεται η συνοχή της παραγράφου ή του κειμένου.
28.   Συνεκτικότητα κειμένου.
29.   Παραγωγή λέξεων (σύνθετες, να αναλύσεις λέξεις σε α΄ και β΄ συνθετικό, να φτιάξεις νέες λέξεις)
30.   Να σχηματίσεις προτάσεις με λέξεις ή φράσεις (ονοματικά ή ρηματικά σύνολα) που σου δίνονται.
31.   Μετατροπή μιας ονοματικής φράσης σε ρηματική ή το αντίστροφο.
32.   Χωρισμός κειμένου σε α) παραγράφους ή β) θεματικές ενότητες.
33.   Να δώσεις πλαγιότιτλους σε παραγράφους του κειμένου.
34.   Τίτλος κειμένου.
35.   Συνώνυμα ή αντώνυμα ή ομόρριζα.
36.   Μεταφορική (ποιητική, συνυποδηλωτική) και κυριολεκτική (αναφορική, δηλωτική) χρήση της γλώσσας.
37.   Λειτουργία ενεργητικής και παθητικής σύνταξης και μετατροπή.
38.   Σχολιασμός των ρηματικών χρόνων / χρονικής βαθμίδας ρημάτων.
39.   Σχολιασμός των εγκλίσεων.
40.   Σε τι αποσκοπεί ο συγγραφέας με τη χρήση παραδειγμάτων.
41.   Σε τι αποσκοπεί ο συγγραφέας με τη χρήση άνω τελείας.
42.   ΥΦΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
43.   Μετασχηματισμός κειμένου από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο.
……………………………………………………………………………………………………………………….

Γ. Παραγωγή λόγου (40 μονάδες) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου