Η
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ στην ΕΚΦΡΑΣΗ – ΕΚΘΕΣΗ
Α. Περίληψη
κειμένου (25 μονάδες)
Β. Ασκήσεις (35 μονάδες)
1. Να σχολιάσετε / να αναπτύξετε μια φράση του κειμένου σε
περίπου 80 - 100 λέξεις.
2. Δομικά στοιχεία παραγράφου (δομή
παραγράφου).
3. Τρόποι
ανάπτυξης παραγράφου.
4. Τρόποι
(ή στρατηγικές) και μέσα πειθούς.
5. Τα
είδη των συλλογισμών.
6. Συλλογιστική
πορεία παραγράφου ή
κειμένου.
7. Αξιολόγηση επιχειρήματος.
8. Αξιολόγηση και αξιοπιστία τεκμηρίων.
9. Αξιολόγηση ενός επαγωγικού συλλογισμού.
10. Η πειθώ στη διαφήμιση. Μορφές διαφημιστικού
μηνύματος και Τρόποι και μέσα πειθούς .
11. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πολιτικού
λόγου.
12. Διάκριση πειθούς από την
προπαγάνδα.
13. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του
επιστημονικού λόγου .
14. Ειδικό λεξιλόγιο επιστημονικού λόγου (σχετικό με το
θέμα).
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
15. Βασικά χαρακτηριστικά του δοκιμίου.
16. Να διακρίνετε αν το δοκίμιο είναι
στοχαστικό ή αποδεικτικό.
17. Να εντοπίσετε διάφορα στοιχεία περιεχομένου
στο κείμενο.
18. Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας /
δοκιμιογράφος με τη χρήση των ερωτήσεων.
19. Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο
συγγραφέας / δοκιμιογράφος με τη χρήση των παρενθέσεων.
20. Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας /
δοκιμιογράφος με τη χρήση του ευθέος λόγου.
21. Τι επιτυγχάνει – επιδιώκει ο συγγραφέας /
δοκιμιογράφος με τη χρήση συγκεκριμένου ρηματικού προσώπου.
22. Σχολιασμός της στίξης του κειμένου.
23. Να προσδιορίσετε το είδος του κειμένου: ΔΟΚΙΜΙΟ,
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΕΠΙΣΤΟΛΗ, ΑΡΘΡΟ, ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ, ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ,
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ κτλ.
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
24. Μεγάλες περίοδοι λόγου: υποτακτική σύνδεση # μικροπερίοδος
λόγος παρατακτική σύνδεση.
25. Να φτιάξεις το διάγραμμα του κειμένου.
26. Εντοπισμός και ανάλυση σχημάτων λόγου.
27. Τρόποι με τους οποίους πετυχαίνεται η συνοχή της παραγράφου ή
του κειμένου.
28. Συνεκτικότητα
κειμένου.
29. Παραγωγή λέξεων (σύνθετες, να αναλύσεις λέξεις σε α΄ και β΄ συνθετικό,
να φτιάξεις νέες λέξεις)
30. Να σχηματίσεις προτάσεις με λέξεις ή φράσεις (ονοματικά ή ρηματικά
σύνολα) που σου δίνονται.
31. Μετατροπή μιας ονοματικής φράσης σε
ρηματική ή το αντίστροφο.
32. Χωρισμός κειμένου σε α) παραγράφους ή β) θεματικές ενότητες.
33. Να δώσεις πλαγιότιτλους σε παραγράφους του κειμένου.
34. Τίτλος κειμένου.
35. Συνώνυμα ή αντώνυμα ή ομόρριζα.
36. Μεταφορική (ποιητική, συνυποδηλωτική) και κυριολεκτική (αναφορική, δηλωτική) χρήση της γλώσσας.
37. Λειτουργία ενεργητικής και παθητικής σύνταξης και μετατροπή.
38. Σχολιασμός των ρηματικών χρόνων /
χρονικής βαθμίδας ρημάτων.
39. Σχολιασμός των εγκλίσεων.
40. Σε τι αποσκοπεί ο συγγραφέας με τη χρήση
παραδειγμάτων.
41. Σε τι αποσκοπεί ο συγγραφέας με τη χρήση
άνω τελείας.
42. ΥΦΟΣ
ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
43. Μετασχηματισμός
κειμένου από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο.
……………………………………………………………………………………………………………………….
Γ. Παραγωγή
λόγου (40 μονάδες)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου